Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadsactiviteiten

Raadsinformatiebijeenkomst over terrassenbeleid

dinsdag 7 maart 2023

19:30 - 21:00
Locatie

Bruggebouw

Toelichting

Uitnodiging 8 februari verstuurd.


Beste raads- en commissieleden,


Hierbij nodigen we u uit voor de informatiebijeenkomst Terrassenbeleid op dinsdag 7 maart a.s. van 19.30-21.00 uur in het Bruggebouw van het gemeentehuis.


Tijdens deze bijeenkomst willen we u graag bijpraten over de ontwikkelingen m.b.t. het nieuwe Terrassenbeleid, als onderdeel van de horecavisie.
Graag nemen we u mee in de aanloop van ons voorgenomen beleid en hoe en waarom we tot keuzes daarin zijn gekomen.


Terugblik
Vanaf mei 2021 gold er een tijdelijke verruiming van terrasregels in verband met de coronapandemie. De terrassen, zo is gebleken, dragen in grote mate bij aan de levendigheid en leefbaarheid in onze gemeente. Daarom willen we graag toewerken naar een terrassenbeleid, passend bij de levendigheid, leefbaarheid en onze (horeca)visie.
Denk hierbij aan regels over grootte, inrichting, toegankelijkheid. Dit biedt de ondernemers alsook de handhavers duidelijkheid. Ook doet het recht aan de belangen van de sector (horeca), de detailhandel in het algemeen en de gasten en omwonenden.


In de maanden januari en februari bespreken we het conceptvoorstel van het Terrassenbeleid met horecaondernemers en andere belanghebbenden. Op 7 maart willen we graag u informeren en uw aandachtspunten horen. Eind maart willen we het Terrassenbeleid laten vaststellen door het college.


U kunt zich per mail aanmelden voor deze bijeenkomst via economie@emmen.nl


Graag tot ziens op 7 maart!


Met vriendelijke groet,
ook namens wethouder Jisse Otter,


Guido Rink,
Wethouder Economie, WMO en Emancipatie